- Hva skjer med elevens læring når IKT tas i bruk i undervisningen?
- Hvilke konsekvenser får nettbaserte læringsressurser for måten elevene arbeider på?
- Hvordan mestrer lærerne å komme forventningene om den "digitale skole" i møte?
Forfatterne hevder at klasserommet blir utvidet med et virtuelt rom der elevene kan oppsøke kunnskapsbaser og faglig ekspertise utenfor skolen. I dette rommet kan de dele sine erfaringer med andre. Digitalisering i skole og samfunn får konsekvenser for måten lærere underviser på. I denne boken utvikler forfatterne en didaktikk som er tilpasset den digitale mediekulturen. Videre beskriver de hvordan elevens egen erfaringsverden kan tas på alvor og brukes som plattform for læringsaktivitetene.
I boka finner du eksempler på undervisningsforløp som viser hvordan IKT kan integreres i læringsprosessene. Gjennom beskrivelser av ulike typer klasseromsundervisning analyserer forfatterne elevenes og lærernes samarbeidsformer og måter de benytter digital teknologi på.
(Teksten over er fra bokomslaget)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar